Jaga sõpradega


Nagu Peep oma eelnevas kriisiteemalises artiklis (https://fotojutud.ee/topics/varia/kriis-fotograafid-ennustavad-massilist-tellimuste-kadumist) kirjutas, on fotograafidel käes rasked ajad – paljudel fotograafidel on tööd-tellimused tühistatud ja tulevik tumedamast tumedam.

- REKLAAM -

Aga vaatame pisut asja ka teise poole pealt. Kas oleksite saanud kuidagi oma riske ennetada? Kas olete kindlad, et kõik, mis teile tööks ja tellimuste saamiseks vajalik, on kõige paremas korras? Kas ikka on?

Kui paljud teist on oma pildiarhiivi seisukorraga rahul? Kui paljudel on koduleht tip-top seisus ning otsingumootoritest leitav ja mobiilisõbralik? Aga Facebooki Photography-lehe profiil ja sisu? Kas olete suhelnud hiljuti oma varasemate klientidega? Karta on, et jaatavalt kõikidele nendele küsimustel ei saa vastata paljud. Seega…

Miks mitte kasutada ära praegust tellimustevaba aega ja tegeleda sellega, milleks enamusel teist muidu aega pole. Anname alljärgnevalt kaheksa praktilist soovitust, kuidas oma äri turgutada ning järgnevateks kriisideks paremini valmis olla.

  1. Fotograafid on kõik ju konkurendid, teadagi. Aga mis oleks, kui prooviks sellest üle olla ning koostööd teha? Üksteist toetada ja teineteisele toeks olla. Mõelge koos välja midagi, millest tulevikus on kasu mõlemale osapoolele. Näiteks jagage kliente, kui tellitav žanr pole sinu tugevam külg. Tehke koostööd, toetage üksteist!
  2. Kliendisuhtlus on igasuguse äritegevuse jaoks A ja O. Helista läbi oma viimase aasta kliendid, uuri, kuidas neil läheb. Paljudel läheb halvasti, aga seda südantsoojendavam on, kui fotograaf kõne teeb. Tuleta ennast meelde ja uuri, millal nende perekonnas on tähtsündmused. Pane need kirja, sest ega ükski kriis pole lõputu. Suhtle klientidega!
  3. Praeguses turuseisus on müügitöö umbes sama tõhus, kui pastapliiatsiga kala püüdmine. Aga vähesed teavad, et just rasketel aegadel tuleb „tulistada“ kõikide kanalite kaudu, mis vähegi tasuta kättesaadavad on. Meililistid, sotsiaalmeedia, press – ole leidlik ja püsi pildil, sest kui kriis on läbi, siis meenub tellijale ikka see, kes rohkem on pildil püsinud. Promo ennast!
  4. Vaata üle oma pildiarhiiv. Kas pildid on kaustadesse pandud? Kas kõik on märksõnadega kaetud? Võta kätte ja tee ära see, mida oled ammu endale lubanud, kuid ikka ja jälle edasi lükanud – Korrasta oma pildiarhiiv!
  5. Mis seisus on su koduleht? Kas sul üldse on oma koduleht? Kui pole, siis just praegu on paras aeg, et see endale teha või tellida. Nii toetad ka teisi ettevõtjad, kellega võibolla tulevikus saad ka koostööd teha ning üksteist rasketele aegadel toetada. Win-win, kas pole, pealegi ilmselt on paljud veebimeistrid valmis hinnas ka alla tulema. Ehk siis – Ajakohasta oma koduleht või kui sul pole, siis tee!
  6. Jah, sa võid ju olla spetsialiseerunud portreede pildistamisele või pildistad vaid pulmi. Aga mis siis, kui keegi soovib praegu tellida tootefotosid oma e-poe jaoks? Saad hakkama? Kui pole kindel, kas ikka saad, siis just praegu on parim aega oma oskusi täiendada ning õppida midagi uut. Arenda enda oskusi ka teistes žanrites!
  7. Kindlasti on sul ka oma Facebooki leht. Kas see on atraktiivne? Kas fänne on piisavalt? Mõtle, mida ja kuidas paremini teha. Küsi nõu asjatundjatelt. Eestis on palju neid turunduskunne, kes meeleldi on nõus nii jõu kui nõuga abiks olema ja võimalik, et leiad omale ka uusi koostööpartnereid tulevikuks. Tee korda oma Facebooki Photography-leht!
  8. Kui sul on samuti mõni soovitus või nõuanne, siis kirjuta see siia postituse alla kommentaarina. Jaga oma kogemusi!

Need on vaid mõned soovitused ja nõuanded. Aga on, millest alustada, mida edasi arendada ja teoks teha.

Mõtle asjad läbi ja pane kirja, mida sina teha saaksid ja alusta kohe!

Olge terved ja koos elame üle kõik rasked ajad!

Jaga sõpradega


- REKLAAM -