Itaalia Vogue ilmub homme (7. jaanuaril) ilma ühegi fotota, põhjuseks soov vähendada ökoloogilist jalajälge.

Kõikide fotode asemel on jaanuarikuises väljaandes illustratsioonid.

- REKLAAM -

Käesoleva aasta alguses tutvustas Itaalia Vogue’i peatoimetaja Emanuele Farneti oma lugejatele, kui suur ressurss kulub ühe ajakirja fotode tootmisele. Näitena võeti traditsiooniliselt mahukas septembrikuine number.

„Seotud on 150 inimest. Umbes 20 lendu ja tosinkond rongisõitu. Nelikümmend ootel autot, kuuskümmend rahvusvahelist saadetist. Tuled põlevad kümme tundi järjest, saades voolu osaliselt bensiinigeneraatoritelt. Toidujäätmed catering-teenusest. Plastik riiete pakkimiseks. Elekter telefonide ja kaamerate laadimiseks“, loetles ta.

Lisaks saatsid Farneti ja veel 25 Vogue’i toimetajat detsembris ühisavalduse, et meie planeeti tuleb säilitada ka tulevastele põlvkondadele.

Kokku hoitud raha annetatakse novembrikuises üleujutuses kahjustada saanud Fondazione Querini Stampalia kultuurikeskusele ja raamatukogule Veneetsias.

Eesti väljaanded ei usu pressi- ja moefotograafia välja suremisse

Küsisime ka kohalike ajakirjandusväljaannete esindajatelt, kas see võib olla tõesti moe- ja pressifotograafia lõpu algus?

Anne & Stiili peatoimetaja Mari-Liis Helvik ütles Fotojuttudele: „See on kõnekas ühekordne Vogue’i seisukohavõtt ja jätkusuutlikkuse olulisusele tähelepanu pööramine, aga moemaailm ja fotograafia, sealhulgas moefotograafia ajakirjades, on endiselt ja kaljukindlalt lahutamatud. Mitte ükski illustratsioon ei suuda näidata riideid nii ideaalsena, nagu need modellide seljas ülespildistatult ja lisaks retušeeritult on,“ selgitas ta.

„Mida paremad pildid esemetest, seda paremini neid müüakse. Moemärgid on endiselt huvitatud oma esemete müümisest ja moeajakirjade klantsfotod on üheks selle väljundiks. Fotograafide leiva kadumist ei peaks kartma, pigem peaks muretsema seetõttu, et moeillustraatorite looming on juba aastaid tähelepanu fookusest kõrvale jäänud. Mood on kunst, olgu see siis modelli seljas, fotol või illustratsioonil. Osav turundus? Jaa, absoluutselt, kuna küllap jõuab see konkreetne ajakirjanumber nii mõnegi moeillustratsioonide kollektsionääri kogusse,“ lisas Helvik.

Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel märkis, et tema on suur pressifoto fänn. „Ma ei kujuta ette, kuidas ajakirjandust ilma fotodeta teha on võimalik. Efektiivsust tuleb muidugi taga ajada, meie suudame ka kaheliikmelise fototoimetusega pressifotode auhindu võita,“ ütles ta.

Mandel lisas, et Vogue’i sõnum püüab tähelepanu, paneb inimesed probleemist rääkima ja selles osas on kampaania omal kohal. „Aga veelkord, efektiivsust tuleb otsida,“ lisas ta.

The New York Times’i pikema artikliga saate tutvuda siit: https://www.nytimes.com/2020/01/02/style/italian-vogue-sustainability-illustrated.html

Anne & Stiili artikliga samal teemal saate tutvuda siit: https://lood.delfi.ee/annestiil/uudised/itaalia-vogue-teeb-ajalugu-moeajakiri-ilmub-esmakordselt-ilma-fotodeta?id=88569429