Kui pildil puudub visuaalne ankur, siis hajub vaataja tähelepanu foto erinevate osade vahel ja tulemuseks on mitte midagi ütlev pilt, mis kohe meelest läheb.
Mis see „ankur“ siis ikkagi on?
Visuaalne ankur on subjekt, element või objekt kaadris, mis on kõige võimsam. See asi ankurdab vaataja tähelepanu endale ja jätab muud kõik tahaplaanile. Tegemist on pildiloo kõige tugevama akordiga, mille ümber kõik muu fotol keerleb.
Ankruks võib olla tavaline lilleõis heinamaal, paat mere ääres, väljendusrikas nägu või midagi sarnast. Pole isegi tingimata hädavajalik, et see kõigest muust pildil jõuliselt eristuks, kuid just selle asetus, teravus ja huvitav vaatenurk peab silma jääma.
Toon veel mõned näited hästi toimivatest ankrutest – ere valgus, erk värv, võimas žest või
emotsioon, silmside, huvitav nägu, ebanormaalsus kaadris.
Sarnaseid pidepunkte on tegelikkuses omajagu palju, millega vaataja huvi köita, vastasel korral on mõne sekundi pärast pilt tema mälust juba kustunud. Juba ta skrollibki uute piltide voos rahumeeli edasi ja teie jäädvustusest on saanud tema jaoks igavene ajalugu.
Mõned pildid, mis on hästi ankurdatud, jäävad aga inimestele meelde aastateks ja just selliste töödega ongi võimalik ka edukas pildimüük käima saada.