Jutt puudutab eeskätt edasijõudnud pilditegijaid, kes kleebivad juba oma loomingule ja teenustele ka hinnasildi külge. Siiski on see arutelu mõtteaineks ka igale alustajale, millises suunas oma loomingut liigutama hakata.

Ka renessansiajastu kuulsad kunstnikud ei müünud oma töid lihtrahvale, vaid ikka kroonitud peadele ja nende kaaskondlastele. Lihtrahvas sai töödega tutvuda kirikute ja kabelite lagesid imetledes, aga raha maksid taieste eest siiski üksikud väljavalitud, kellel selleks üldse raha oli.

- REKLAAM -

Mis on jutu mõte?

Sotsiaalmeedias on fotolehti, millel on kümneid tuhandeid liikmeid. Kauni loojangufoto eest tuleb laike mühinal ja autor püherdab mõnust. Laik aga leiba ei anna. Leiba annab tellimus – olgu selleks siis fotomüük või tellimustööde täitmine.

Tuhandete fännidega fotolehe ülesehitamine ei ole mingi kunst. Mõnikümmend dollarit promo, paar ületoonitud merefotot ja “sõpru” tuleb lehele hordide kaupa. Aga kas nad midagi ostavad ka? Kas nad midagi tellivad? Ja üleüldse, kas nendel ületöödeldud merefotodel on mingisugune sisuline väärtus, millega eristuda hunnikust teistest piltidest, mis sotsiaalmeedias igapäevaselt ringlevad? Mõni teebki kõike hobi pärast ja andku minna. Aga kui tal on juba oma fännileht pealkirjaga “Eesnimi-Perekonnanimi-Photography”, siis on ilmselt ambitsioonid veidi suuremad.

Kui oledki pelgalt fännikoguja, siis lase loojangupiltidega edasi ja unusta järgnevad soovitused ära. Kui soovid teha endale nime ja tulevikus ka tellijaid leida, siis ehk kulub mõni edasine mõte marjaks ära. Osad neist on vastuolulised, osad mitte, pigem tegin valiku selliseks, et igaüks siit midagi leida võiks.

  1. Postita palju fotosid inimestest, soovitatavalt koos lastega, mitte ainult loodusest. Kui kedagi sinu käekiri kõnetab, võtab ta sinuga ühendust ja avaldab soovi sarnast pilti endast või perest saada.
  2. Loodusfotod lihvi viimasele vindile – suvaklõpsud võivad küll fotovõhikutelt laike saada, aga keegi ei soovi neid endale seinale panna.
  3. Võimalusel pane fotodele külge hinnalipik. “Selle looduspildi saad endale koju seinale XX euro eest!” või “Portreesessioonid alates 150 eurost!”
  4. Postita žanre, mida ise armastad. Üldjuhul on siis pildid paremad. Kui oled lemmikloomadele spetsialiseerumas, hoia seda joont.
  5. Korralda kampaaniaid. Koerasõbrad tahavad oma kutsudest ilupilte, emmed on rõõmsad, kui neil on võimalus perega sessioonile tulla. Ja mõne tasuta sessiooni ära andmine võib tuua 10 tasulist.
  6. Postita aeg-ajalt kollaaže oma paremikust – igaühele midagi meeldetuletuseks!
  7. Tuleta aeg-ajalt meelde, et sel ja tol päeval on sul graafik tühi – tulge pildistama!
  8. Tutvusta mõne eriti ägeda foto saamislugu – eriti, kui oled kasutanud erilist tehnikat või uuenduslikke nippe.

Kindlasti pole nimekiri lõplik, selliseid ideid saab kirja panna kümnete kaupa. Loodetavasti hakkas aga mõte liikuma – selle asemel, et lihtsalt iga keskpärast fotot üles laadida, tee seda mõtestatult, et sinu fännilehega liitujad oleksid tõsiselt huvitatud just sinu töödest. Aplodeeriv mass teeb hingele küll pai, aga nende kogumine on paraku tühi tegevus. Oma tööde ja käekirjaga saad väga hästi suunata, kes üldse sinu fotolehele tulla tahab.

Ja pealegi – kui oled juba osanud endale tõsiseltvõetava fännklubi tekitada, tulevad massid niikuinii järgi. Oma tõsiseltvõetavuse üles ehitamine on nagu malemäng – see on väga lihtne, kui sa teed õigeid asju õiges järjekorras. Nii kui järjekorra sassi ajad, saad aga karjapoisi ning oledki üks teiste algajate hulgast, kellel kohe kuidagi hobi fännideni viimine välja ei kipu tulema.