Panime toimetuses pead kokku ja koostasime nimekirja mööduva fotoaasta headest ja halbadest sündmustest ning osati ka üldisematest nähtustest. Nimeks said need Täitapp või Pikk Peeter, sõltuvalt sellest, kumb neist sõrmedest taeva poole vaja keerata on.
TÄITAPP
Ilmselgelt kohaliku fotomaailma tähtsündmus number 1. Maailmaklassi korraldusega fotonäitus maailmaklassi fotograafide töödega. Kui korra käid, siis käima jäädki, sest ekspositsioonid vahetuvad pidevalt ja hoiavad huvi laes.
Fotograafide rahvusvahelised tunnustused
Tänavu on mitu Eesti fotograafi napsanud rahvusvahelisi auhindu ja tunnustusi. Rallist looduseni, sekka ka portreesid. Meie mehed, naised ja ka lapsed on olnud meeldivalt palju globaalsel areenil. Elame kaasa, jõudu ja edu!
Hübriidkaamerate võidukäik
Suuremad kaameratootjad sikutasid jalad istumise alt välja ja hakkasid lõpuks hübriidkaameratele tegema tippklassi objektiive. Kui varem vaadati vaiksete ja kiirete hübriidide poole kerge võõristusega, sest enamus objektiive tuli ette keerata adapteriga, siis nüüd on pilt muutumas ja varsti polegi enam ühtegi põhjust DSLRide poole kiigata.
Veebivaenu vähenemine
Inimesed on hakanud aru saama, et teisel pool ekraani on ka inimene. Kui veel aasta alguses oli suuremates fotogruppides sõim ja veebikiusamine igapäevane nähtus, siis nüüd tuleb tülipostitusi tikutulega taga ajada. Tublid-tublid!
Kvaliteetne fotoraamat on elus
Tänavu on ilmavalgust näinud mitu tipptasemel korraliku müügieduga fotoraamatut. Audioraamatuga kvaliteetset pilti edasi ei anna, kikita kõrvu palju tahad. Hea materjali nautimiseks tuleb ikka raamatupoodi vantsida!
Eestikeelse fotoveebi avamine
Me ju peaks purulollid olema, kui enda saba ei upitaks. Oleme südamest tänulikud kõikidele hooandjatele ja muidu nõuga aitajatele. Fotojutud on, et jääda!
PIKK PEETER
LAFi allakäik
Igal aastal esitatakse Looduse Aasta Foto konkursile üha vähem töid ja see on ilmselt ka korraldajatel keti maha jooksutanud (või on see hoopis vastupidi?). Tänavune korraldus oli allapoole igasugust arvestust. Tähtaegade nihutamine, loperdav kommunikatsioon ja auhinnatseremoonia rabistades korraldamine jättis ekskremendimaitse suhu nii osalejatele, žüriile, sponsoritele kui kõrvaltvaatajatest fotofännidele.
Raha voolab välismaale
Turu väiksusest tulenevalt määravad tootjad kohalikele fotokaupmeestele märksa kõrgemad hinnad, kui suurema müügimahuga riikide kaubandussüsteemile. See kõik on viinud olukorrani, kus turg on muutunud äärmiselt sogaseks. Üks fotopood hakkas käibe säilitamiseks müüma pildikauba kõrval vibraatoreid ja muud nodi-sodi, ostu-müügifoorumites teevad ilma soodsamad teiste regioonide garantiita kaamerad. Lisaks voolab suur hulk raha eBay või AliExpressi vahendusel Eestist välja, sest sealtkaudu on lihtsalt odavam kallist fotokola osta.
Peost suhu elavatele eestlastele on ka narrus soovitada, et nad kohaliku ettevõtluse toetamiseks rohkem kauba eest maksaks. Aga ehk ikkagi tasub seda teha, sest kasvõi Hiinast tellitud kaup, kui ta rikki läheb, lendab prügikasti või tuleb kopsakate kuludega terveks teha, oma kodulinna kauplusest soetatud toode vahetatakse aga garantiikorras kiirelt välja. Ja muideks, teatud kaubamärkide puhul on isegi odavana näivate Soome netipoodide hinnad kohalike fotokaupluste pakkumistest kõrgemad.
Puudulik teenusetutvustus
Fotograafiteenuse osutamine on liikunud viimastel aastatel üksikute väljavalitute pärusmaast massidesse ja koos mobiilifotograafia kiire arenguga see ainult süveneb.
Kui pakutava fototeenuse olemus, sisu ja idee jääb kliendile selgitamata ja tellimus fotograafist seetõttu mööda jookseb, pole kedagi peale enda kiruda. Fotomaailmas võhivõõrana ekslev klient võibki perepildistamise tellida teadmatusest hoopis sõbra lapselt, kes teenust kümme korda odavamalt pakub. Lõpuks pole rahul keegi (peale lapse, kes endale taskuraha teenis), aga klientide harimise ja teenuse tutvustamise eest vastutavad ikka ja ainult elukutselised fotograafid ise.
Õppige see asi selgeks või vahetage ametit, sest hinnadumpingust või jõukatele klientidele megaarvete esitamisest suuremgi turusolkimine on justnimelt klientide teadmatusse jätmine ja sellega terve sektori maine alla vedamine.