Hea lugeja! Eelmisel aastal ilmavalgust näinud digitaalne ajakiri „Fotojutud“ sai uskumatu mürinaga endale ligi 3000 tellijat. Nende hulgas oli algajaid ja edasijõudnuid, noori ja vanu, osad kiitsid, osad laitsid.

Paraku selgus väga kiirelt ootamatu tõsiasi, et 3000-st tellijast sai ajakirja endale postkasti kõigest 600-700 inimest. Ülejäänute puhul tegi gmaili filter puhta töö ning suunas ajakirja mitte isegi rämpsposti, vaid enamustele täiesti tundmatusse kausta nimega „pakkumised“.  Oli selge, et niimoodi jätkata pole mõtet.

- REKLAAM -

Tegime paarikuulise mõttepausi ja jõudsime koos fännide ja mõttekaaslastega järelduseni, et teemaveeb on just see formaat, millest võiks fotohuviline puudust tunda.

Alustuseks ehitasime üles veebilehe. Järgmisena laadisime sinna kõikide varasemate ajakirjade sisu, millega paljud toonased tellijad siiani tutvudagi pole saanud. Ja nüüd, peale teemaveebi avalikuks muutmist, hakkame jooksvalt tootma sisu peale minimaalselt samas mahus, mille koondasime varem igakuisesse digitaalsesse ajakirja. See tähendab, et iga paari päeva tagant ilmub teemaveebi mõni uus artikkel, uudisnupuke, intervjuu, tootetutvustus või muu fotosõbrale huvipakkuv artikkel. Lisaks on siin ka uus ja loodetavasti mugav ostu-müügi foorum, kus on võimalik müüa kõikvõimalikku fototräni.

Viimase kuu jooksul oleme kogunud palju kuulsust ka Hooandja projektiga, mille käigus suutsime oksendamiseni ära ummistada põhimõtteliselt kõik suuremad fotograafia-alased sotsiaalmeediakeskkonnad. Viisakas oleks vabandada, aga pole vist isegi põhjust. Pigem täname fotokogukonda, kes paari „piduri“ kiuste meil oma gruppe kasutada lubasid. Aitäh teile!

Nagu lubatud, ei kasuta me sentigi kogutud toetusest isiklikuks tarbeks. Meil kõikidel on põhitöökohad olemas, mille abil leib lauale tuua. Hooandja projekt oli vajalik, et teemaveeb tasuliste liideste ning mõne spetsiaalselt meie jaoks programmeeritavate koodijuppide abil tulevikus veelgi mugavamaks teha. Kuna kogu teemaveebi sisu on lugejale tasuta, siis otsustasime, et küsime abi, et sellele kodanikualgatuslikule projektile lihtsalt ise ülearu palju mitte peale maksta. Aega läheb meil sinna juba niikuinii mehemoodi. Sama eesmärgiga on ka siin lehel kuvatavad bännerreklaamid. Kui mõni sent jääb üle, tore, las jääb. Kui ei jää, ei juhtu ka mitte midagi. Nii lihtne see rahaasi meie jaoks ongi.

Teemaveebi „Fotojutud“ toimetus on jätkuvalt neljaliikmeline, igaühel on oma vastutusvaldkonnad ja töö käib nagu kellavärk. See aga ei tähenda, et me kaasautorlusele „ei“ ütleks. Vastupidi – asjaliku sisuga ja korralikult vormistatud tekstid avaldame rõõmuga! Nii et kellel on midagi kirjutada, andke aga märku!

Meie usume jätkuvalt, et „Fotojutud“ on selleks, et jääda. Fotograafia kui hobi ja kunstižanr on juba aastaid olnud osake massikultuurist ning sellekohase emakeelse info vajadus pigem ajaga kasvab.

Täname toetamast! Täname kaasa mõtlemast!

Head lugemist!